A következő hónapok tele lesznek filmújdonságokkal, szereletösekkel, mesésekkel, meg jó véres történetekkel. :)
Éjsötét árnyék
(Dark Shadows)
Mielőtt még Edward Cullen megszületett volna, mint ember, és nem mint csilli-villi, belőtt hajú vámpír, voltak más érdekes vérszívó hősök is. És nem Drakulára gondolok. Barnabas Collins megérkezik hozzánk nyáron, aki nem csak vámpír bűbája segítségével fogja megnyerni magának a nézőközönséget, és nem is azzal, hogy Johnny Depp személyesíti meg a karaktert. Első látásra megragadott a film, bohókás, szexi és Tim Burton-ös. A történet alapját egy régi amerikai sorozat adta, amit mind Depp, mind Burton mozivászonra kívánt vinni már több éve. A filmben központi szerepet kap Eva Green is, akit a Camelotból, vagy a Méh című magyar vonatkozású filmből is jól ismerhetünk, ahol inkább drámaibb, mint humoros oldalát láthattuk. Mindenesetre ajánlom mindenkinek, aki Burton feelingre, sötét, de humoros jelenetekre vágyik, klasszikus vámpírsztorival spékelve.
„Az átkok nem öregszenek. Egy XVIII. századi férfi, Barnabas Collins (Johnny Depp) megszerez mindent, amire vágyik: pénzt, hatalmat, birtokot, csak a szerelemben nincs szerencséje, ugyanis egy boszorkány (Eva Green) egy sértésre átokkal felel.
Barnabast kétszáz évvel később véletlenül kiszabadítják a sírjából, és nem nyugodhat békében: visszatér a régi házába, ahol kénytelen megismerkedni zavaros XX. századi utódaival. Jobb híján beköltözik a családi rezidenciába, megpróbálja elviselni az anyukát (Michelle Pfeiffer), a velük lakó pszichológust (Helene Bonham Carter), a lázadó kamaszlányt (Chloe Grace Moretz) - akiknek mind megvan a maga sötét titka és őrült terve az új rokonnal: a kísértetiesen vén ősapával.”
Barnabast kétszáz évvel később véletlenül kiszabadítják a sírjából, és nem nyugodhat békében: visszatér a régi házába, ahol kénytelen megismerkedni zavaros XX. századi utódaival. Jobb híján beköltözik a családi rezidenciába, megpróbálja elviselni az anyukát (Michelle Pfeiffer), a velük lakó pszichológust (Helene Bonham Carter), a lázadó kamaszlányt (Chloe Grace Moretz) - akiknek mind megvan a maga sötét titka és őrült terve az új rokonnal: a kísértetiesen vén ősapával.”
MÁR A MOZIKBAN!
A holló
(The Raven)
Poe-val az első kalandom A Morgue utcai gyilkosság volt. Annyira beleéltem maga a történetbe, hogy szinte féltem lefeküdni, aludni. Megjegyzem annál a résznél hagytam abba a történetet, mikor narancssárga szőrzetet találnak a brutális gyilkosság helyszínén, és éppen rájönnek, hogy az annyira emberinek tűnő gyilkosságot nem is ember követte el. No, kell még ragoznom, hogy miért nem tudtam aludni? Folyamatosan azon kattogott az agyam, hogy mi követhette el a gyilkosságot? Valami misztikus teremtmény? Így amikor megláttam A holló előzetesét azonnal felkerült a listámra. Hogy miért? Mert mostanában nem láttam egy olyan jól kivitelezett gyilkossági történetet feldolgozó filmet se, amiben éppen elegendő a borzongás, a vér és a rejtély. Itt pedig, hogy Poe művei nyomán követik el a gyilkosságokat még inkább feltüzelt. Kicsit hasonlít a Bones egyik részére. Pozitív vagy negatív csalódás, még nem tudom, de reménykedem, hogy az előbbi fog bekövetkezni.
„Amikor a 19. századi Baltimore-ban egy anya és lánya brutális gyilkosság áldozata lesz, Emmett Fields nyomozó megdöbbentő felfedezést tesz: a bűntény egy fiktív esetre emlékeztet, amiről gyomorforgató részletességgel számolt be a helyi újság a társadalom margóján tengődő író, Edgar Allan Poe egyik történeteként. Miközben a rendőrség magát Poe-t is kihallgatja, újabb embertelen gyilkosság történik, amit egy másik népszerű Poe-sztori ihletett.
Miután rájön, hogy az eszelős sorozatgyilkos Poe elbeszéléseit használja véres hadjárata alapjául, Fields igénybe veszi az író segítségét az őrült megállításához. Amikor kiderül, hogy egy Poe-hoz közel álló személy lehet a következő áldozat, magasabb lesz a tét, és a detektívtörténet műfajának feltalálója élesíti saját okfejtő képességeit, hogy megoldja az ügyet, mielőtt túl késő lenne.”
Miután rájön, hogy az eszelős sorozatgyilkos Poe elbeszéléseit használja véres hadjárata alapjául, Fields igénybe veszi az író segítségét az őrült megállításához. Amikor kiderül, hogy egy Poe-hoz közel álló személy lehet a következő áldozat, magasabb lesz a tét, és a detektívtörténet műfajának feltalálója élesíti saját okfejtő képességeit, hogy megoldja az ügyet, mielőtt túl késő lenne.”
MÁR A MOZIKBAN!
Tegnap éjjel
(Last Night)
Keira Knightley és Eva Mendes közös filmje még tavaly megnyert magának. Bár a film már 2010-es kicsiny hazánkba mégis még csak most érkezik meg. A középpontban egy fiatal házaspár áll, és a kapcsolatukban felbukkanó zöld szemű szörny, a féltékenység, ami kezdetekben még nagyon is alaptalannak tűnik. Viszont egy éjszaka váratlan következményekkel járhat.
„Míg a vágy el nem választ.
A 'Tegnap éjjel' egy érzelmileg erőteljes romantikus film a bizalomról, a vágyról, a megcsalásról, a modern szerelemről és házasságról. A film a hűség "szürkezónáiról" is szól: az egy óvatlan pillanatban meghozott döntéseknek lehetnek visszavonhatatlan következményei. Az alkotás főszereplője egy fiatal, elbűvölő és jómódú New York-i pár, akik ugyanazon éjjel esnek kísértésbe. Tökéletesnek tűnő kapcsolatuk meghatározó próba előtt áll, és olyan döntéseket kell meghozniuk, melyekre egyikük sem számított, amikor csupán egy éjjelre különválnak. A férj, Michael üzleti útra indul vonzó kolléganőjével, Lauraval, miközben felesége, Joanna összefut egy régi szerelmével. A csábítás ereje mindkettejüknél hatalmas: egyetlen, fülledt erotikával eltöltött éjszaka, amire sohasem jöhet rá a másik fél. Egyetlen kérdésen múlik minden: mégpedig hogy sikerül-e elszámolniuk a saját lelkiismeretükkel.”
A 'Tegnap éjjel' egy érzelmileg erőteljes romantikus film a bizalomról, a vágyról, a megcsalásról, a modern szerelemről és házasságról. A film a hűség "szürkezónáiról" is szól: az egy óvatlan pillanatban meghozott döntéseknek lehetnek visszavonhatatlan következményei. Az alkotás főszereplője egy fiatal, elbűvölő és jómódú New York-i pár, akik ugyanazon éjjel esnek kísértésbe. Tökéletesnek tűnő kapcsolatuk meghatározó próba előtt áll, és olyan döntéseket kell meghozniuk, melyekre egyikük sem számított, amikor csupán egy éjjelre különválnak. A férj, Michael üzleti útra indul vonzó kolléganőjével, Lauraval, miközben felesége, Joanna összefut egy régi szerelmével. A csábítás ereje mindkettejüknél hatalmas: egyetlen, fülledt erotikával eltöltött éjszaka, amire sohasem jöhet rá a másik fél. Egyetlen kérdésen múlik minden: mégpedig hogy sikerül-e elszámolniuk a saját lelkiismeretükkel.”
MOZIKBAN: MÁJ 24.
Hófehér és a vadász
(Snow White and the Huntsman)
Egy történet, ami már számtalan formában került a nézőközönség elé, legyenek azok kicsik vagy nagyok. Gondoljunk csak a Tükröm tükrömre, vagy az Once upon a time-ra, ami első évadával az egyik legsikeresebb amerikai sorozattá nőtte ki magát, és szintén Hófehérkét állítja a középpontba. Bár az Alice csodaországban-nal nem győztek meg az alkotók hiába is volt gyönyörűen kivitelezett Csodaország és volt megtámogatva nagy nevekkel. Viszont az igazsághoz hozzátartozik, hogy a történet sem személyes kedvencem, sem írott sem mesefilm változatban. Reményeim szerint Hófehérkének eme akciódúsabb és sötétebb verziója jobb emlékekkel fog megajándékozni. Az előzetesek és a videóklippek eddig meggyőzőek voltak. Hátha még azt is megérjük, hogy Kirsten Bella mellett más szerepet is teljesen magára tud ölteni.
„Ebben a látványos akció-kalandfilmben Kirsten Stewart (Alkonyat) alakítja Hófehért, aki szebb az őt elpusztítani készülő gonosz királynőnél (Charlize Theron). Ám az ármányos nőszemély azt nem sejti, hogy az uralkodását veszélyeztető Hófehért a vadász megtanította a harc művészetére. És ha ehhez hozzávesszük, hogy a törpéket olyan kemény legények játsszák, mint Ian McShane, Ray Winstone, Bob Hoskins vagy Nick Frost, akkor már világosan látszik, hogy ez a mese egy egészen másfajta mese.”
MOZIKBAN : MÁJUS 31.
Bel Ami - A szépfiú
(Bel Ami)
Én várom a filmet a történetért, barátnőm is, de ő egy kicsit Rob miatt is. Nekem már a Remember me-ben is bizonyította, hogy nem csak Edwardot képes játszani, és a nyálas én mellett mást is fel tud magára kapni pikk pakk –míg ez Kirsten esetében szerintem nem mondható el…-. Várom nagyon, hogy mi sült ki ebből a részben nálunk forgatott filmből, aminek könyv változatát is nagyon szívesen lapozgatnám. Klasszikus történet. Miért nem adták még ki nálunk?
„Georges Duroy fiatal, jóképű, nagyon ambíciózus fiatalember. Leszerelt katonaként egy huszadrangú párizsi újságnál kap állást, s mivel nagyon rossz anyagi körülmények között él, bármit megtesz a kiugrásért. Külseje és sármja ellenállhatatlanná teszi - bárkit kihasznál, hogy a társadalmi ranglétrán egyre feljebb kerüljön. Törtetését három állandó partnere segíti. Az egymásról eleinte mit sem sejtő hölgyek végül az 1890-es évek egyik legsikeresebb férfijává emelik Georges-ot. A kezdetben kellemesnek ígérkező erotikus kalandok a férfi gátlástalansága révén egyre veszélyesebbekké válnak. Míg a nők csak a Szépfiúként emlegetik, a férjeknek ő lesz a legfőbb ellenség.”
MOZIKBAN: JÚLIUS 12.
1 megjegyzés:
Éjsötét árnyék
Ezzel a filmmel kapcsolatban nem tagadom, hogy leginkább Johnny Depp miatt szeretném megnézni. Benne még nem csalódtam, az egyik kedvenc színészem.
Remélem nem estek abba a csapdába, hogy egy humoros vámpír sztoriból valami gagyi paródiaszerűséget hoztak ki, mint ahogy az a Frászkari esetében történt.
A holló
Na igen, ez az, amire most leginkább szükségem van, el tudná terelni a gondolataimat, minden felesleges dologtól. Jó kis filmnek ígérkezik, remélem nem fogunk benne csalódni.
Tegnap éjjel
Alig várom, hogy megnézd a filmet és elmond a véleményed. Engem nagyon megérintett, azt hiszem, hamarosan újra meg fogom nézni.
Amellett hogy a bizalomról, vágyról és megcsalásról szól, azon is elgondolkodtad, hogy jól döntöttek-e a szereplők anno és most. Mi volt az igazi hiba? Az, hogy leküzdhetetlennek bizonyult a vágyuk, vagy az, hogy nem mertek lépni valami új, talán boldogabb élet felé?
Hófehér és a vadász
Már nagyon kíváncsi vagyok, hogy sikerült feldolgozniuk a jól ismert történetet. Nálam eddig a Once upon a time a befutó, a Tükröm, tükröm nem mondható egy jól sikerült alkotásnak.
Hiába az alap sztori, abban biztos vagyok, hogy Kirsten Stewart nyomába sem érhet Charlize Theron-nak.
Bel Ami
Várom én is a filmet, valóban egy kicsit Rob miatt is, de leginkább a történet miatt.
Szerintem már a Little Ashes-ben nyújtott teljesítménye alapján elmondhatjuk, hogy nem csak szépfiúként tündököl, de egy nagy adag színészi tehetséggel is megáldotta sors.
Nem kétlem, hogy ebből egy élvezhető film lesz, Rob sármja pedig csak ráadás annak, aki ezt értékelni tudja.
Megjegyzés küldése